Min strategi för att bli en bättre Hanna

Herregud jag måste tänka efter för att veta vilken dag det är. Vet ni vad jag har kommit på. Att mitt liv nu har blitt så som andras liv alltid ha varit. Inrutat och strikt. Folk runt mig tycker i allmänhet att det är skönt att veta flera veckor i förväg vad som kommer att hända och när, hur, varför. Jag är en kontroll människa men jag hatar att ha hela mitt liv uppbokat. Jag får panik av tanken att jag ska jobba på samma ställe i ett år framöver, även fast det inte alls är något problem eller fel på själva jobbet utan bara vetskapen att jag är fast. Sen alla andra saker jag pysslar med. Jag har nu förstått att det inte är bra för mig att ha så himla många olika grejer samtidigt. Man kan inte vara skitaktiv jämt på alla plan. Jag gnäller absolut inte, det är jag själv som har satt mig i denna situation igen och nu får jag ta mig ur den.

Mina mål och planer är att inte ha någonting planerat nästa vecka förutom jobbet och två tillfällen i stallet för att få en kickstart.
Jag har tagit bort Facebook från telefonen, eller det är kvar men plingar inte konstant utan det finns där om jag går in på appen.
Jag ska äta riktigt, laga mat minst 5 dagar, altså äta ute högst 2 dagar.
Jag ska lämna telefonen hemma när jag går promenader. Sluta smsa när jag kör bil.
Köpa en cykel, det är himla skön avslappning och lämpligt!
Umgås med vänner som ger mig energi, förhoppningar och den härliga känslan att bara vara i nuet.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Yeay. Hejja du som slutar smsa bakom ratten!

2012-07-12 @ 12:42:41
Postat av: Malin

Låter jättebra Hanna! :) Stor Kram

2012-07-13 @ 09:44:04
URL: http://Malinspng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0