Frågor och svar

Hmm jag har inte inte haft en tanke på det. Jag har aldrig direkt övervägt en magsäcksoperation. Jag tror helt ärligt inte på dom. Jag hade det alltid som en sista utväg och min mamma frågade mig en gång om jag ville göra en sån operation. Då insåg jag lite mer om hur tjock jag var. Jag har absolut funderat på en sån operation men tror inte att jag någonsin skulle göra den. Det finns mer risker än möjligheter med en sån operation tycker jag. I allmänhet så tror jag inte att det fungerar att operera sig smal. Man måste alltid kämpa. Det finns för lite hjälp runtomkring för de som genomgår dessa operationer. De läre ändra sitt förhållningssätt till mat, en magsäck kan alltid töjas ut igen.
 
Jag har ingen aning om hur mitt liv ser ut. Jag vill ha barn snart. Jag vill hitta min kärlek snart. Jag vill starta eget företag på ett eller annat sätt. Jag skulle vilja utbilda mig inom djurvård, socionom och jobba på något vis med barn som har problem.

Kommentarer
Postat av: Nina

Lägger mig i lite här jag med :)
Håller fullständigt med Hanna angående GBP..har sett flertal fall där personer genomgått nämnd operation och trott att det är en genväg till viktnedgång, visst har dom gått ner till en början men sedan återgått till att äta som förr ju mer magsäcken töjts ut och vips så är vikten tillbaka och operationen har varit helt bortkastad.

Svar: Kul att du håller med:)
Hanna

2012-11-16 @ 12:23:25
Postat av: Sara

Magsäcken töjs inte ut utan det är tarmen som lär sig ta emot större mängder mat. Operationen är verkligen ingen genväg, inte för mig iaf. Måste kämpa som f*n ändå. Fast visst känner jag flera stycken som opat sig som rasade i vikt utan större ansträngning så det är väldigt olika. Operationen är något av det bästa jag nånsin gjort, fast jag har inte varit opad så länge så vem vet vilka komplikationer jag kan få i framtiden. Förhoppningsvis inga men man vet ju aldrig.

2012-11-16 @ 20:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0