Boxpasset igår

Lina och jag var på boxning igen igår kanske att vi håller på att skaffa oss en ny vana?! Min kropp kändes seg som en degklump i början på passet. Ingenting hängde med, varken armar eller ben ville ta i. Kände mig orkeslös men kämpade på som tusan och efter en stund gick det lättare. Var ganska mycket kondition och det gillar ju vi. Man slår 6 slag och sen lägger sig på mage och sen upp och slå 6 slag och sen ner på mage tex. Det blir träning för hela kroppen.
 
I den sista övningen trodde jag nästan att jag skulle kräkas. Lina sa åt mig att bita ihop och slå så jag gjorde det och det gick bra. Kände mig riktigt slut efter passet och det vill jag göra. Det känns lite roligare nu när man kan vissa övningar också så att man slipper tänka så mycket hela tiden.
 
Jag tror att mina muskler är lite trött så det passar ju bra med jobbhelg nu och träningsvila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0