Barbacka

Det finns ingen ridtur jag njuter mer än när jag rider barbacka. Det är den bästa känslan att sitta där och dingla med benen. Jag sa det idag "Tänk att jag får göra det här, rida runt på min egna häst, helt sjukt underbart!" Dock får jag sjukt ont i ljumskarna av att dingla med benen så idag satte jag på barbackagjorden vilket var en nedrans tur. Vi var ute i en och en halv timme. Solen sken och det vara bara så himla härligt att lufsa runt. Med oss hade vi Veronica och i vagnen en sovande Alice.
 
Idag hade jag ingen plan med ridningen. Han skulle få skritta en längre runda bara. Allt gick toppenbra. Vi travade några småsträckor. Böjde honom lite och försökte oss på skänkelvikning vilket inte riktigt är vår grej ännu. Sen fick han gå på långa tyglar och nosa på isbanan ibland. Sträcka ut sig är nog hans grej. Det värsta var att han i början stannade och inte ville gå framåt flera gånger och jag fattade inte varför. När vi kommer hem och går stigen över trekantsåkern hem så ställer han sig och kissar jättemycket. Stackarn har varit kissnödig hela ridturen :/.
Den lilla elakingen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0