Torsdag

Imorse var jag uppe så tidigt att jag knappt var vaken. Undra om det ens är lagligt att köra bil så nyvaken. Lär ju vara bra mycket farligare än att blippa med telefonen. Men när jag kom till stallet och hästarna var inne och det var alldeles mörkt och lugnt så kunde jag inte göra något annat än att mysa mig in i Winston och bara andas och le. Jag fixade med maten till imorgon och hade ner hö under tiden hästarna åt klart. Sen fick de gå ut i hagen och jag blev helt ensam med Baltazar. Sen kom avbytaren och han stod kvar i stallet tills jag mockat klart alla boxar och lagt in all mat. Jag är mitt otrevligaste jag på morgonen så jag vet inte hur han kunde vilja stå kvar där med en muttrande mig. Har fått blåsor i handen igen också så varje greptag gjorde lite ont.
 
Hur som helst hann jag klart i tid så då skyndade jag mig hem och hoppade in i duschen och sen kom mormor och morfar. Fick en jättefin blomgrupp och så bjöd jag på fika. De gillade min lilla lya! Efter det fick jag en paus och så tog jag och Baltazar en prommis innan nästa gäng kom. De åkte precis så nu kommer E om några minuter så ska vi kolla på film och umgås.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0