Fina Visa

Alltså jag kan inte förstå vilken nedrans tur jag har som får ha hand om en häst som Visa. Så fin och snäll att det är sjukt. Jag ska rida henne tre gånger i veckan har jag tänkt och jag får det för ägaren. Värsta lyxen. Det är en så bra känsla så den känns lite osann. Just nu är det dock blank is typ överallt och eftersom hon inte har skor bak så har vi en liten vilopaus just nu. Men vet ni vad jag fick reda på igår?! Att på torsdag får hon skor och brodd på alla hovar. Så då finns det knappt några hinder kvar för våra ridturer!! Igår provade jag att tömköra henne.. det gick sådär.. jag är inte van att tömköra alls. Och när jag gjorde det förut så gick vi alltid rakt bakom eftersom det var travhästar som var van smackningar och tömmar på rumpan. Visa är inte van att ha någon bakom sig, hon tyckte allt att jag var lite konstig. Men hon skötte sig bra, vi blir nog bra med lite övning.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hon tyckte det var kul i alla fall och väldigt bra träning för henne utan ryttare på ryggen. Tycker ni ska satsa på det här lite då och då :)

Svar: Ja vi ska träna oss!
Hanna

2013-02-04 @ 11:49:55
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0