Måndag morgon

Nu kör jag en omstart i stallet, en modigare jag. Jag har börjat bli fegare igen, tror det är lite för att jag nästan alltid är själv och jag har ju inte kunskapen om om jag gör rätt. Grejen är att man kommer inte framåt i ridningen om man inte vågar. Och det jag chansar med är inte farligt för hästen och förhoppningsvis inte så farligt för mig heller. När jag kollar på klipp och tänker på hur jag bara satte upp Johanna på min häst som jag hade hemma i Växbo för hundra år sedan så känner jag bara att jag är för feg.
 
Jag ska lita mer på Visa och bara göra utan att tänka på allt som kan gå fel. Idag ska jag rida till kyrkan, kanske till E(ett ställe längre bort vid järnvägen) det beror lite på hur vägen ser ut men troligtvis. Sen tänkte jag prova en väg runt kyrkan. Får se om det funkar. Om det känns bra så kanske vi provar lite galopp på Vithebre vägen. Får se om vi hinner också. 
Vi kommer att bli ett bra team!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0