Stallet

Idag var vi många i stallet, Lina, Annika, Hedvig, Jonas, Anna och jag. Så istället för att fixa mockningen tog jag med mig kameran och en borste och gick ut i hagen. Alla hästar var myssjuka idag så jag hade det helt ok där ute i min ensamhet. Hedvig kom och joina mig utanför hagen en stund. Jag fick borsta Visas svans utan problem och även hals, ben och rumpa, ryggen var inte ok. Jag brukar aldrig kunna borsta henne lös i hagen, hon är inte en häst som uppskattar att bli borstad i vanliga fall. Men idag då gick det bra. Kul!
 
Sen fick hästarna komma in och Dansa skötte sig utmärkt idag med hovarna, skönt. Lina longerade henne nere på åkern och det gick väl sådär i början men sen gick det riktigt bra. Så svårt med all snö. Sen skyndade jag mig och fixa Visa och red en tur till ladugården och sen travade vi längre sträckor i olika hastigheter på småvägarna hemma. Borta vid ladugården åkte det ner snö från ett tak och Visa blev rädd. Jag hade tur som satt kvar, jag sitter liksom där i chock efteråt och förstår inte riktigt att jag sitter kvar haha.. Nu rider vi inget mer förrän all snö är borta från taken.
 


Lycklig

Kommentarer
Postat av: Lina

Det kan ju ta flera veckor innan all snön faller ner.

Svar: Mmmm
Hanna

2013-02-27 @ 23:24:39
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Anonym

Vart tränar ni? Tyckte jag såg två hurtiga tjejer på sjukhusets gym ;)

Svar: Ja vi tränar på sjukuset! Kul! Å lite läskigt.
Hanna

2013-02-28 @ 13:57:15
Postat av: Anonym

Oj, kommenterade fel inlägg :)

2013-02-28 @ 14:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0