Strikt

När man pratar om LCHF handlar det allt som oftast om strikt eller inte så strikt. Jag har ju levt lite mellan strikt lite för länge. Så nu äter jag strikt. Vilket för mig innebär ingenting över 5/100 förutom bär. Och så ska jag försöka ha lite koll på att jag inte äter mer än 20 gram kolhydrater om dagen. Nu ska kilona bort, det bara är så.
 
Jag tjuvvägde mig nyss. Ikväll. Nu låg jag på minus 2.8 kilo. Det är 7 hg mindre än i torsdags. Så kanske att jag är på G?! Vi hoppas. Snälla kan ni inte hoppas med mig? Det vore bra.
 
Hur äter ni när ni äter på LCHF? Hur strikt är du?
 
Jag känner väl lite att när man ätit länge är det lätt att fuska till sig saker som inte är riktigt ok egentligen. Mina "små"fusk är saltade nötter, minst 20 kolhydrater. Mycket bär, nu högst 100 gram. Finncrisp, jag får äta dom jag har kvar hemma fram till den 23 april men inte köpa några nya. Vanlig fil/yoghurt, blir lätt 3 dl istället för 1 dl rysk yoghurt. Grönsaker, äter nästan alltid mest grönsaker men nu är det back to basic. Äter inga ägg, tycker inte alls att ägg är särskilt smarrigt så jag brukar undvika det men nu 2-3 ägg om dagen.
 
Stora ord men jag vill verkligen kunna känna och säga att jag är klar någon gång. Denna viktresa har varit väldigt förändrande och helt underbar. Men ibland vill jag bara koppla av och vara ingen alls. Inte den Hanna som äter LCHF och har gått ner 40 kilo i vikt. Den Hanna som alltid har blitt smalare. Den Hanna som har karaktär. Utan den Hanna som gjorde det och nu är redo för nya saker. Inte halvvägs, inte 20 kilo kvar, inte 3 kilo kvar utan helt KLAR. Det är min största önskan just nu. Förutom att bli duktig på att rida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0