Jag har köpt en bil

Gud jag har haft ont i magen typ hela dagen. Köpte en bil på förmiddagen. Åkte dit och när jag skulle åka därifrån så funkade inga mätare, jag åkte tillbaka och de startade om bilen och allting fungerade. Jag åkte igen och då började en "(!)" lampa lysa. Så jag åkte tillbaka och de kollade och donade inne på verkstaden. Jag kände, SKIT nu borde jag bara strunta i detta och åka hem. Men de hittade tydligen "felet", de sa att det kommit vatten på någon kontakt när de tvättade motorn. De hade tvättat hela bilen när jag kom. Så jag åkte igen och allting fungerade. Jag åkte till pappa och han kollade lite på bilen och han tyckte den verkade ok.
 
Så jag åkte hem och märkte att temperatur mätaren inte fungerar. Den går inte upp alls. Nu ikväll skulle jag åka med Ballen till mamma och pappa och skulle då såklart ta MIN egna bil. Då går det först inte att få upp passagerardörren, den har troligtvis fryst fast eftersom de tvättade bilen imorse, smart ass. Sen öppnade jag bakdörren och stoppade in Baltazar då går inte den att stänga för den har fryst fast också. Jag dog lite och ringde till Johan och var sur och butter och frustrerad. Jag "lagade" dörren genom att sätta fast den med hundkopplet. Så åkte jag och vad händer då tror ni, jo då går temperatur mätaren upp till 90. 100 är kokning så jag är helt grinfärdig hela vägen och känner bara Faan. När jag kommer fram stänger pappa dörren, helt utan problem och sen berättar han att temperatur mätaren ska stå på 90 grader i en sån där bil. Herre gud alltså. Köpa bil är inte min starkaste sida kan jag säga.
Enda bilden jag har just nu.

Kommentarer
Postat av: Lina

hahaha! Tur inte jag åkte med!!! Men det där är ju perfekt, då funkar ju allt! :)

2013-01-10 @ 00:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0