Det går i vågor..

Allting i livet går i vågor, samma sak gäller min kosthållning och träning. Just nu går det lätt. Det är nog därför jag inte skriver om det så mycket för det är helt okompliserat. Jag har äntligen lyckats få någolunda rutin på att träna 4 gånger per vecka. Likaså med maten går det utan att jag behöver tänka. Men det är just det med "just nu" imorgon kan det vara helt annorlunda. Det är det som är så knepigt och jobbigt.
 
Jag har omprioriterat lite i kosten. Jag får tex inte äta choklad längre, känns som att det bara förstör mer än det gynnar. Men det är svårt att ändra ett tankesätt för som häromdagen var jag på Lilla K och åt lunch och såg en choklad och nötkaka som var nötter och mörk choklad och den tänkte jag köpa utan att inse att jag inte ska äta den. Hemma hos mamma och pappa låg den en mörk choklad kaka i fruktskålen som jag var påväg att ta en bit av innan jag kom på att jag inte alls behöver det. Småätandet ska bort.
 
Sen ska jag äta mer nötter för jag tror att jag får i mig för lite fett. Jag dränker inte min mat i grädde och smör som många gör. Jag tycker inte att det är gott. Så jag försöker äta mycket lax, avokado och nötter, försöker även få i mig lite kokosfett. Brukar faktiskt ha i kokosfettet i de mixade drinkarna jag gör.
 
Att jag sedan umgås med Lina som har ätit lchf förut och som är insatt och peppande är ju helt fantastiskt. Häromdagen bjöd hon mig på matlåda(köttfärssås ala lchf stile) och häromkvällen när hon kom och kollade på film och hade köpt godis till sig så hade hon köpt jordgubbar till mig!! Jag menar absolut inte att människor ska göra saker för mig men det är väldigt uppskattat och otroligt omtänksamt.
 
Ibland ser man bilder på mitt gamla jag och inser vilken förändring jag faktiskt har gjort. Syrran hade en galet hemsk bild på mig, jag ser ut som en människa med en sumofettdräkt på mig(se nedan). Så kvällen då jag och Lina spelade tvspel så kom det upp en bild på mig eftersom jag haft rekordet tidigare, jag tror inte man fattar hur mycket vikt som är borta. Då blir jag lite gladare och lite mindre missnöjd med all hud jag har över nu, den kan jag ju åtminstonde gömma under kläder:).
 
 Vägde mig imorse och såhär lite har jag aldrig förut vägt i mitt vuxna liv. Kul!

Kommentarer
Postat av: nina

Hej Hanna!
Jag har följt din blogg i minst två år om inte längre.Du är så duktig och jag beundrar dig verkligen med tanke på vilken lång väg du har till ditt mål men nu närmar det sig. Det är så kul att följa dig och du ger tips o råd på vägen och du skriver verkligen när du även har en tuff dag eller vecka....det syns så mycket i ditt ansikte hur du ändras hela tiden. Du är så fin och jag hoppas att du inser hur jäkla bra du är..kämpatjej...hejar på dig....

2013-07-21 @ 20:00:59
Postat av: Em

Hanna, DU är fantastiskt GRYM! Fortsätt leva ett hälsosamt liv, det är det bästa! Lifestyle! <3

2013-07-21 @ 22:55:20
URL: http://soderomsjons.blogg.viivilla.se/
Postat av: Nina

Bra där Hanna, så ska du tänka och klappa dig själv lite mer på axeln!!

2013-07-22 @ 02:08:00
Postat av: sanna

cRAZY!!! dU SER SÅ HIMMLA SNYGG O FRÄSCH UT NU!!!!!!!!!!!!

2013-07-22 @ 09:43:06
Postat av: Helena

Helt SJUKT vilken skillnad det är!!! Man glömmer så fort. Du är bara sååå bra!! :-) Fina du!!

2013-07-22 @ 12:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0