Longerade Lukas

Idag fick jag lite hjälp av Lina med longeringen av Lukas. Vänster varv går bra men höger är jättesvårt, han kommer in till mitten och rejsar runt som han vill. Idag lyckades vi dock få några galoppsprång och lite kickar. Tänk om han vore en storhäst då skulle han vara svår. Jag är ändå imponerad över att han inte stannar och äter gräs mer och att han kan gå ett helt varv utan att stanna. Nu ska vi öva öva och öva tills vi kan detta.
 
Jag älskar detta kort!!
Mös lite med Dansa idag också. Hon är verkligen speciell och jag har kommit fram till att sommaren gör henne gott. Hon är ute massor och känns därför lugnare i hanteringen vilket jag gillar. Hon är galet social och nyfiknare häst är det svårt att hitta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0