Hästvakteri

Igår var vi ut och red en sväng. Direkt när jag satte mig på Tage så kändes han lite konstig i höger framben. Så vi bestämde oss för att bara skritta. Jag kände mig konstigt lugn och Tage likaså tills dess att han fick syn på några skidåkare. Men det gick jättebra och jag gjorde halvhalter och lutade mig bakåt. När vi kommer över kullen vid Börjes så kommer det en hund och rusar emot oss. Lina blev nervös och hoppade av Bronzac men jag tänkte att det går nog bra. Sjukt. För hunden vände och sprang hemåt. Men jag hoppade av och vi gick hem med hästarna. Hela ridturen kändes ändå väldigt bra.
Idag ska vi ut och gå med Tage och Bronzac och sen ska vi lastträna Dansa innan jag rider en sväng på Visa. Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0