Musen, unghästen och lugnhästen

Det var en mus i borstlådan i Lillstallet idag. Hahaha.. jag är den som är minst rädd. Till och med Annika fick lite panik. Annars så hade vi lastträning med Dansa idag. Jag gör ju inte någonting direkt. Stänger igen luckan och lyfter svansen och puttar lite på henne när hon backar snett. Men idag var hon så vrång och vägrade gå in i transporten. Jag står där och känner mig allmänt hjälplös, man vill liksom bara putta på henne och säga åt henne att gå in i den jävla transporten. Annika är så lugn så man blir lite galen. Lina har världens tålamod och gör om och om och om och om igen. Sen är ju Dansa inte den roligaste hästen just nu heller, hon krafsar med hoven och bits och fjantar runt så det är ju massa tjafs som måste hanteras samtidigt. Jag kan bara konstatera att jag är glad att jag inte är den som gör saker med hästen utan bara finns på sidan om och håller tummarna(jo för det känns som så, man får liksom hoppas att hon gör som man vill för det går ju inte att tvinga henne). Det känns också väldigt farligt när hon är så flängig. Lina hanterar ju det men jag tycker ändå att det är lite obehagligt ibland. Det är stora djur och mycket kraft som vi hanterar i hästlivet.
 
Efter en träningssession med Dansa är det rätt skönt att få pysa in till Visa och snosa lite lugn. Hennes ben var dock inte bra idag. Jag borstade henne bara lite snabbt och storhårsteningen igår verkade ha uppfyllt sin funktion, skönt att man kan se att det kanske finns ett slut på hårigheten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0