Pass numero 19

Igår körde jag pass nummer 19 med Johanna! Jag kämpade på bra och knät kändes helt okej så jag chansade på bandet. Joggade 1.1 km gick 0.4 km och joggade 0.5 km. Tiden strax under 17 minuter. Tempo 7.5 och 6.6.
Var väldigt njöd och glad efter passet och hade inte ont i knät trots att jag tog ganska tunga vikter på maskinerna.
 
På kvällen fick jag för mig att 400 meter skiljde mig från att jogga 2 km på bandet. Det är ju inte så långt. Som sista raksträckan runt sjön. Hmm jag borde kunna klara det. Så av ren impuls la jag ut det på Instagram vilket var dumt för då kan jag ju inte gärna ändra mig.
 
Idag klockan 10 stod jag på gymmet. Uppgiften var 2 km på bandet i 7.7 km tempo för att klara tiden under 16 minuter. Jag tog 5 lätta level minuter på crossen för att röra upp knäna lite. Sen stretcha jag lite och gjorde lite benböj. Vänstra knät är inte på topp idag. Men jag tänkte att jag provar.
 
Så upp på bandet och Tjoohooo jag klarade av det, på tiden 15.39. Pulsen låg mellan 173-178 hela tiden(hade lånat Johans pulsmätare). Jag kan nu jogga 2 km på bandet. Jag är grymt nöjd och kommer nu inte att jogga mer än en gång per vecka för det känner verkligen av på knäna tyvärr. Nu har jag nytt mål. Först under 15 minuter. Sen slutmålet(som känns helt orealistiskt just nu) under 13 minuter, då måste jag springa 9.3 km i timmen. Det är en bit kvar.
Mitt ansikte matchade mina skor fint idag.

Kommentarer
Postat av: sanna

Vilka fina skor!!:)

2013-03-19 @ 11:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0