Vaknade före klockan

Nu har jag varit på jobbet precis hela dagen och ska vara kvar hela natten. Men imorse innan jobbet så hann jag iväg och rida Visa. Jag är själv lite chockad faktiskt. Det var så att jag skulle lämna iväg Baltazar med syrran när hon slutade 8 imorse eftersom jag börjar tio så kan inte jag ha honom kvar. Och hon har glömt bort honom typ alla mornar hon ska hämta honom så jag vet inte om min hjärna var lite vaksam. Men jag vaknade iaf typ kvart över sju och att då sitta hemma i flera timmar innan jobbet kändes onödigt om man kunde vara i stallet. Så jag packade med mig en pall och gick iväg med Baltazar till syrran(som förövrigt hade glömt bort att hon skulle hämta honom) och sen tog jag bilen till stallet.
 
Det var riktigt mysigt. Solen lyste och Annika är ju alltid i ladugården då jag kommer dit på mornarna. Jag tycker det är lite mysigare då när jag vet att det är någon mer där. Fast jag är ju helt själv i stallet. Så jag borstade Visa och äntligen flög det inte sju kilo hår överallt, så mina drag med stenen har lönat sig. Satte på barbackamuffen och träns och gick ut i kylan och kravlade mig upp på Visas rygg utan att trilla i backen. Jo det var kallt men det glömde jag snart bort och så red jag bort ännu en halvtimme av mitt liv. En av de bästa halvtimmarna i mitt liv. Vi skrittade runt en runda som vi inte gått själva förut. Ut till korsningen och sen hem via Segersta vägen. Jag tror detta var första gången jag inte hade en enda känsla av att jag kanske skulle ramla av. Framsteg. Jag tror våra ridturer har gjort gott för min balans, trots att vi rider med sadel annars. Jag tycker det är super mysigt att rida barbacka och verkligen känna hästen. Så det blir nog några sånna turer nu när vi ändå bara ska skritta omkring eftersom hennes ben fortfarande inte är hundra. Vi smörjer med liniment och hoppas att det hjälper. Jag älskar doften av liniment så jag klagar inte men jag hoppas hon bli helt bra snart utifall hon har ont.
 
Jag tog inte en endaste bild idag. Jag bara levde och njöt.
Alltså jag blir så glad i hjärtat i stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0