Lina red Winston idag

Jag är så himla glad att jag har Lina som hjälp med Winston. Hon har tidigare ridit honom två gånger och idag frågade jag om hon ville rida igenom honom lite. Var så roligt att höra att hon tyckte att han blitt bättre, mer lättriden. Mycket beror ju såklart på att han fått lite muskler och kondition. Och en gnutta på att vi faktiskt har tränat och kommit framåt tillsammans. Han har svårare för höger galopp, tar gärna vänster oavsätt fattning sa hon och det är något även jag uppmärksammat tidigare.
 




 
 
Jag red en stund efter Lina och fick lite övningar som vi ska köra framöver. Mjukgörande böjningar med halsen, gå på volt18med alla rätta böjningar och bogarna där de ska vara) och skänkelvikningar på vägen. Så svårt att komma ihåg allting man ska tänka på men det är ju bara att öva öva öva. Lina filmade mig idag och jag har precis kollat på dom. Blir så förvånad att vissa saker jag upplevde att jag gjorde idag inte syns på filmerna haha.. Måste verkligen öva på mina rörelser och att inte fastna med händer i fel läge och skänklar, vart fan har jag dom liksom, inte där jag tror i alla fall. Men det känns som att det här är saker som jag kan öva på(i flera år och all framtid) och bli bättre på vilket är bra.

Kommentarer
Postat av: lina

Krisskross? Du och dina smeknamn alltså.. Skriv skänkelvikningar istället så kanske de som läser din blogg förstår vad du menar ;)

Svar: Aha men jag kom ju inte på ORDET!!!
Hanna

2013-11-17 @ 23:08:44
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0