Nu känns det bra

Träningen är igång igen. Har precis varit ute på en Intervall runda med en utmaning som avslut. Jag har Endomondo som träningsapp och på den finns nu en hjälpreda som kan guidea mig till att i februari kunna jogga 5 km. Det svåra är dock att den säger Gå i 12min/km eller Jogga sakta i 7min/km. Jag har ju ingen aning hur fort det är så jag kom 3.6 km iställer för knappt 3 som man skulle göra på 30 minuter. Det vore ju bra om den sa, saktare eller fortare. Just nu går det bra eftersom jag går eller joggar fortare än vad man ska men sen när det blir tuffare hur ska jag veta då?!
 
Sen har jag skaffat en utmaning som också finns på Endomondo. Ett fitness test. Du ska springa det fortaste du kan i 1500 meter. Det är ganska perfekt för mig som inte ska springa så mycket. Idag tog det 10.10 minuter. Det gav mig resultatet LOW fitness level och fitness poäng 24.4. Mellan 28-33 är FAIR och det är mitt nästa mål som jag ska ta innan jul.
 
Är på ruskigt bra humör idag!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0