Ny plan - Om en vecka börjar jag agera

Jag har nu en ny plan för jobb livet. Gör mest någonting hela tiden för att inte bli arbetslös slö. Det är ganska jobbigt att aldrig slappna av, det bästa med att ha ett jobb är att när man är ledig så är man verkligen ledig. Är ganska nöjd med vardagen men känner att jag gärna vill ha ett jobb. Så nu har jag lessnat på att leva efter Akassans påhitt att man inte ska jobba deltid. Jag har fått nästan alla mina jobb efter att först har varit vikarie på arbetsplatsen. Förstår verkligen inte hur arbetsförmedlingen och akassan tänker. Så snart kommer jag att göra en chansning som kan innebära att jag får leva på sparade pengar på grund av att jag hellre vill jobba lite än inget alls.
 
Detta har vissa fler nackdelar som att jag inte kommer hinna vara i stallet lika mycket och Baltazar kommer bo mer hos andra. Men tänk att ha en betydelsefull sysselsättning! Jag behöver verkligen det för att må det absolut bästa jag kan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0