Idag gick det bra

Jag hade med mig Johanna till stallet idag. Jag red och hon sprang/gick. Först skrittade vi till ladugården för jag tyckte att han var lite fjompig där sist när jag tömkörde. Men nu gick det toppenbra. Sen gick vi hemåt igen och jag travade lite fram och tillbaka förbi Årtalshuset för han blev rädd där en gång så det verkar sitta i lite men idag släppte det helt tyckte jag. Sen travade jag hemifrån asfalten och galopperade mellan stigen och årtalshuset och sen travade ut höger mot vägen och red den tillbaka runt hemåt. Travade även asfaltssträckan en gång. Så gjorde jag 2 gånger åt varje håll. Han drog på som tusan första gången hemåt och nu känner jag verkligen att han gör det för att han tycker att det är skoj precis som Lina säger. Förut(typ igår :P) så tyckte jag att det kändes som att han nästan ville dra iväg. Ja och efter det skrittade vi till verkstaden och runt lite på LÅNGA tyglar. Jag uppfyllde alla de saker jag ville idag och det gör mig stolt och glad.
 
Sakerna var:
* Hålla igång i mer än skritt hela sträckan från asfalt till asfalt vid årtalshuset. Gärna trav galopp trav(precis det jag gjorde). Detta för att jag lätt vill stanna direkt efter en galopp och det är inte ok.
* Skritta långa biten efter storvägen. Så vi vänjer oss att gå själv vid vägen.
* Gå till Ladugården. För att kolla om det går bra.
* Skritta minst svängen och hem på långa tyglar.
Det regnade på oss idag!
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilket superpass! :))

Svar: Jaaa
Hanna

2013-10-31 @ 19:35:09
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: MalinKalin

Han är så himla fin och han ser så mysig ut :)
Sv: Ja det är skitkul! På lördag flyttar vi :D

Svar: Ja han är en fining :). Kul att ni hittade ett hus :)
Hanna

2013-10-31 @ 21:52:24
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0