Chinchilla uppfödare

Haha jag har nog inte nämnt det för er men jag har ju alltid haft djur av olika slag. Kaniner hade vi i mängder, hamstrar likaså och en gång fick jag för mig att skaffa en chinchilla. Chili hette han. Världens finaste chinchilla skulle jag säga. Han skaffade jag på grund av att jag bodde ihop med en person som var allergisk mot alla pälsdjur och då tål man chinchillor. Han var min bästa kamrat och skuttade runt överallt.
 
Hanna min fina vän hade också en chinchilla så då fick vi för oss att para våra chinchillor. Det blev två super små söta ungar. Hittade en bild på dom igår. Vet att jag knäppte massa bilder när de var jättesmåa och kröp runt på mina armar och axlar men dom är nog tyvärr borta. Bebisarna flyttade och senare dog Chili. Chillan lever och mår prima i Stockholm som vanligt. Hon är dock lite fräsigare och lite mer som ett marsvin än Chili var. Underbara djur!
Chillan och våra små bebisar

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Hihi vad söta :)

2013-09-03 @ 20:51:02
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0