Ekonomisk budget

Idag har jag tagit tag i mitt ekonomiska liv igen. Fan så trökigt det är att inte få in några pengar från jobb. Denna månad har det även blitt nå knas med utbetalningen från mitt extra jobb så jag har inte fått någon lön. Men nu har jag beräknat och snott 5000 kronor från sparkontot. Det dras 2000 kronor varje månad till olika sparkonton och det fungerar inte just nu så då snor jag tillbaka av dom.
 
Alla mina fasta kostnader Hyra, El, Bredband, Försäkringar, Fackavgift, Stallhyra och Sparande(2000kr) kostar mig 8500 kr varje månad. Det känns helt galet men det finns ingenting jag kan skära ner på direkt. Jag har ju inga onödiga kostnader alls just nu. Så min månadsplan är att klara mig på 10 000 kronor i månaden, alltså 2500 kr på mat och övrigt. Sen har jag vissa kostnader utöver tex skoning av hästen, lagning av bilen(något hjullager som är trasigt). Dessa kostnader ska ju ingå i månadsbudgeten så snart jag har ett jobb och troligtvis kommer inkomsten per månad även att räcka till dessa redan nu men det är ett okej undantag att ta av sparkontona.
 
Skoningen kostar 1650 kronor var 6e vecka vilket är orimligt i längden. Denna gång plus skor typ 600-800 kr. Det är mycket pengar just nu för en fattiglapp som mig. Men jag har beslutat mig för att ha den hovslagaren jag har en gång till iaf. Sen får vi se hur det blir, vill gärna ha någon billigare men väldigt kunnig. Skoning är en av de viktigaste grejerna som måste fungera med hästen och det är en utgift som aldrig försvinner. 
 
Fick pengar i present så jag har unnat mig och skickat efter allt jag suktat efter men som jag inte tagit mig råd att köpa. Det roligaste och mest behövliga är en cykelvagn!! Så nu kan jag och Ballen ut och hurta tillsammans snart. Här även skickat efter ett magbälte att ha telefonen i när jag rider, en väggdekor med fjärilar, ett headset så jag kan prata i telefon i stallet när jag mockar och pysslar runt, en bikini tyckte att jag var värd en ny:P och ett par gummityglar(som tyvärr var slutsålda så jag får köpa dom senare).
 
Cool va?

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej du har en otroligt vacker häst!! Vilket hovskägg!
En sådan cykelvagn, hade jag oxå tidigare till min hund, funkar mkt bra, så hoppas den funkar för dig o din hund oxå, ha en fin dag!

Svar: Ja han är riktigt fin :) Tack! Åå vad kul, jag hoppas den kommer att fungera för oss också skulle ju vara hur smidigt som helst nu till sommaren :)
Hanna

2014-04-29 @ 08:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0