En ridrunda

Äntligen har jag hittat en ridrunda där jag inte behöver rida fram och tillbaka. Vi har mest sånna vägar och det funkar bra men det är roligt med en runda iaf. Anledningen till att jag inte har ridit denna runda tidigare beror på att man läre gå ca 300 meter längs efter 83an. Winston bryr sig inte om fordon sålänge jag är lugn och jag kände mig tillräckligt cool idag.

Det blåste rätt rejält men Winston kändes väldigt avslappnad och på bra humör. Där vi går över Storvägen stod en lastbil med slangar och grejer och tanken att vända slog mig men vi gick förbi och Winston var obrydd. Så himla skönt att jag kan slappna av lite nu!

Sen travade vi hela vägen och stigen förutom en sträcka galopp. Jag hoppade av och gick längs storvägen. Sen travade och galopperade vi hela vägen hem utom i nerförsbackarna. Winston var gnäggig, trippig, jättepigg och Glad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0