Galoppträning

Red mot Hårga istället för E idag och övade vår högergalopp. Hittade några högersvängar där vi övade och övade. Red till Renarna och provade långa högersvängen ovanför backen tre gånger, det gick inte, han tog bara vänster. Så provade vi svängen upp mot Landa och det fungerade bra så där ska vi öva igen, det som är synd att det är lite skymd sikt där. Bilar, mopeder, traktorer och sånt kommer lite nu och då. Vi provade även långa svängen upp mot Berget men då var han alldeles för taggad så han galopperade på stället i vänster såklart. Det fungerade inte alls att få honom i höger efter det. Så jag tog en tvärsväng i höger och sen red vi hem. Var ute i en timme och det var helt underbart!
 
Vi mötte även en traktor(stor med dubbla bakdäck så den var bred) med en stor vagn med ved och Winston blev super spänd. Han gick rakt ut i diket och sen backade han ut i skogen typ en meter. Jag tänkte att han få fan skylla sig själv om vi ramlar när han ska fjanta såhär. Jag fick honom förbi!! Så åkte traktorn iväg och då var det såklart lite läskigt så då skuttade vi framåt nått steg. Känns skönt att jag nu kan styra min hjärna och tänka framåt trots att han backar i motsatt riktning och inte alls verkar vilja gå åt mitt håll. Kände mig himla nöjd efter detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0