Lastträning

Eftersom Winston tappat en sko så pysslar vi med att umgås och pussas mest. Idag var vi iväg på löshoppning med Dansa och Lina har hittat en fenomenal lastningsteknik som nu funkat på Dansa fyra gånger i rad. Därför tänkte jag passa på att prova på Winston, han var ju liiite seg in i transporten när vi hämtade honom. Så nu tänkte jag att fan vad lämpligt om jag kan lyckas med detta själv. Tanken är att man ska dra en longerlina runt bommen där fram och sen runt bakom hästen. Jag kom dock bara in i transporten och la linan runt bommen då kom Winston traskandes efter så det var ju bra. Lite paff blev jag men han är så himla cool och tog allt med ro. Fick massa morötter och sen upp med bakluckan en stund innan vi backade ut igen. Duktig häst!
 
Innan satt jag i hagen en stund och lyssnade på när Winston åt gräs och ibland kom han och buttade lite på mig. Borstade av honom och drog bort ännu lite hår i hagen och de andra hästarna lät oss vara i fred vilket är skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0