Sista minuten fix

That´s me! Nu har jag bakat Valnötsbröd, och chokladkaka delux. Jag har även gjort marinad och lagt in 9 kilo kyckling i marinad. Visst låter det sinnessjukt mycket med 9 kilo? Men jag vill att folk ska kunna äta sig mätta och då blir det mycket mat. Det lite roliga är att jag bara köpt ett paket bulgur som alla ska få dela på. Bulguren är för övrigt det enda jag inte kan äta av maten jag bjuder på. Men jag älskar bulgur och tänkte därför unna de andra att få äta det. Mamma tyckte att jag borde ha potatis och att jag måste tänka på morfar och pappa, i min värld gillar morfar att prova min mat och pappa har aldrig klagat över att inte få kolisar när jag lagar mat så där blev det stopp. Jag har även gjort kommande veckans matlådor som jag brukar göra på söndagar till J. Nu blev det kycklingfilé med kryddor och cremefraichetäcke. Luktar riktigt smarrigt!
 
Efterrätterna skulle jag kunna leva på. Dom är inte okej alls för det är socker i två av dom, en mustig mörkchokladkladdkaka och en vitchokladkladdkaka, bytte dock ut vetemjölet mot mandelmjöl i de båda. Ska även ha chokladmousse, grädde och bär. Det jag har kvar nu ikväll att fixa är ostbröd, tänkte försöka göra som ostpinnar istället. Vi får se hur det går. Imorgon har jag lite att pyssla med innan det är klart men jag älskar detta. Att planera, förbereda och fixa allt!
 
Om en timme ska jag hämta upp Katja på station, hon ska bo här i helgen och ikväll ska vi ut och rida i solskenet! Innan dess ska jag ha knopat ihop ett musikquis, Wiiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0