Tid

Allt för ofta känner jag att tiden rinner ifrån mig. Har så mycket jag vill hinna göra och många jag vill träffa att det går inte ihop. Jag har haft ganska mycket pyssel de senaste veckorna och jag har knappt träffat några av mina vänner. Pratar dock väldigt mycket i telefonen med alla. Jag kan erkänna att jag är lagomt less på min telefon, den piper och låter mest hela tiden. Därför tog jag timeout i helgen. Har varit mycket hos mamma och pappa och bara varit.
 
Ikväll skulle hovslagaren komma till stallet klockan åtta så jag skulle ta in hästarna. Hovslagaren avbokade så jag skulle åka till stallet och bara släppa in hästarna. När jag väl kom dit hade jag Sara i telefonen och så gick jag rakt ut i hagen och satte mig på en sten, där satt jag i en timme och pratade om livet. Det var så himla hälrigt och hästarna kom förbi lite nu och då och pussades(eller som Dansa naggades i tårna). Fy vad jag älskar mitt liv med hästar! Mer tid i hagen framöver.
 
När solen försvann bakom träden och det blev lite kyligt gick jag hemåt och alla hästar följde med på rad bakom mig och Winston som gick bredvid helt lös. Då började grovjobbet. All vinterpäls skulle veck, borstade och donade i nästan exakt en timme. Klippte honom lite på sidorna på magen så han inte skulle se så mammutig ut. Nu skiner han och är alldeles kritvit. Blir mycket putsning nu när han inte går att motionera. En helt underbar och välbehövlig kväll i stallet blev det! Detta trots att jag spenderat hela dagen i stallet också haha.. Love my life!

Kommentarer
Postat av: Lina

Myyyyys!

2014-04-20 @ 23:45:11
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0