Dagens middag

Jag har fått lite matinspo igen och tänkte därför passa på att skrika ut mina vackra tankar! Det blev Ostfyllda köttfärsbiffar med svampsås och broccoli och blomkåls mos. Riktigt gott.
 
Biffar- 15 stycken
1 kg blandfärs
1 ägg
1 dl grädde
salt
svartpeppar
smör
Philadelphiaost smaksatt (grillad paprika använde jag)
 
Blanda alla ingredienser utom osten. Ta en hand smet och tryck ut(tex på en skärbräda) och lägg en dutt ost på och vik sedan ihop och gnugga ihop den lite(haha men ni fattar va? Så att alla veck och sprickor försvinner). Lägg på en plåt, lägg en smörklick på varje biff och kör i ungen 30 minuter 200 grader!
 
Blomkål och broccolimos
1 litet huvud blomkål
Lika mycket fryst broccoli.
grädde till typ 2/3 av att täcka blomkålen och broccolin (jag tog 4-5 dl)
Salt
1 dl riven ost (jag tog lite vanlig och resten Västerbotten)
2-3 msk fryst persilja
Koka broccolin och blomkålen i grädden i ca 15 minuter. Häll allting i en mixer och tillsätt salt, ost och persilja. Mixa och Tadaaa en svinigt god mos!
 
Svampsås
11 svampar (men typ)
2 dl grädde
2 dl cremefraiche
1 vitlöksklyfta
salt
smör
 
Stek väl(nästan brända) i massor av smör, salta, häll på grädde och cremefraiche och riv i vitlöken. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0