Tre glassar med crunch

 
Detta serverade jag som en glassbuffé så att man själv får välja vilka smaker man vill ha.
Tycker dock att man kan lägga upp någon sked av varje i en fin skål eller glas om man vill servera lite "finare". Jag älskar dock buffér och det gör de flesta andra också. Sen älskar jag att blanda olika skålar som ni ser på bilden!
 
Här kommer de olika recepten jag höftade ihop. Det viktiga är att alla frukter och bär är frusna!! Du skär alltså upp alla frukter och lägger de i frysen i minst 4 timmar innan du ska ha glassen.
 
Hallon kokos
1 dl kokosmjölk
Hallon ca 3 dl
 
Mixa ihop. Klart.
 
Tropisk
1 dl kokosmjölk
4 små Bananer
1 Ananas
2 Kiwi
 
Mixa ihop. klart!
 
Gräddig Hallon
Grädde
Hallon
 
Här hällde jag i resten av bären och så fyllde jag på med grädde tills glassen fått den konsistens jag ville.
 
Crunch
25 gram smör
1 dl kokosmjöl
1 dl mandelmjöl
 
Blanda ihop med en gaffel. Smula i en ugnsfastform. In i ugnen ca 15-20 minuter i 200 grader.
 
Servera!
Lägg upp allting i fina skålar och NJUT!! Jag använde stora vinglas som dessert "skålar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0