Fin måndag

Började dagen i stallet med mockning och rengöring av klippmaskin. När jag var klar kom Lina och vi fixade i ordning hästarna för en helt underbar ridtur i solskenet. Lina vill egentligen inte vara i stallet på morgonen de dagar hon är ledig men hon gjorde ett undantag idag och jag tror inte hon ångrar sig. Vi red ut på E och letade stigar i skogen. Det finns ju typ inga bra skogsvägar runt Lillstallet. Jag längtar som en galning efter alla fina ridvägar i Växbo, i sommar måste jag bara ha Winston i Växbo några veckor. Men att stigarna inte ledde någonstans gjorde oss inte speciellt mycket. Vi strosade runt och njöt av våra fina hästar och vädret som var på topp.
 
Så galopptränade vi. Vi galopperade från innan vänstersvängen ute på E till bänken längst utförutom i nerförsbacken. Och vi bytte galopp i varje sväng!! Alltså Winston har verkligen utnyttjat sin "vila" bra eller tränat upp sig i smyg. Han blir inte ens jättepustig av att galoppera den sträckan. Sen skrittade vi mest hemåt och efter bron tog vi galopp och galopperade hela vägen till järnvägen. Winston ville inte sakta av han blev helt uppe i varv och skulle lätt kunna ha fortsatt. Han tog dock bara högergalopp men en jäkligt driven och uppåtgalopp motför i vanliga fall då höger är mer seg och markbunden. Sen drog han såklart till med ett sparkabakutsprång på sista raksträckan också bara för att visa att han kan liksom. Dagen kunde inte ha börjat bättre!!
 
Sen åkte jag direkt till veterinären med Baltazar och han fick medicin. 1100 kronor pankare, nu får han fan hålla sig frisk. Han är ju mer sjuk än mig. Det skulle inte förvåna mig om Winston tappade en sko nu också bara för att jag verkligen behöver den utgiften, or not.
 
Efter det åkte jag hem och Bitta och Nor kom på besök. Eller ja de kom mest för att kela med katterna men det är alltid mysigt med lite besök. När de åkte tog jag och Baltazar en promenad och jag planerade julklappar i huvudet. Jag har nog aldrig vart såhär opepp på julklappar som i år. Men nu efter massa julklappsfynd känns det härligt att det ska bli jul snart. Alla julklappar är inslagna och det känns som att jag snart kommer att landa i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0