Helt perfekt tur till Timmerhuset

När vi red iväg igår så tror jag att Lina kände mer tidspress än mig trots att det var jag som redan skulle ha vart hemma haha.. Men jag kunde bara inte låta bli att rida eller ta tillvara på flera timmar istallet tillsammans. Så jag tänker att vi kan rida runt renarna men Lina röstar på Timmerhuset för att spara tid så vi rider dit. Och det här är nått jag måste lära mig. En kort ridtur kan vara minst lika givande och bra som en längre tur. Ridturen blev helt perfekt! Vi skrittade till Kulabacken och tog sedan vänster galopp fram till Häckhuset där vi bröt av till trav en kort bit och sen tog vi höger galopp. Jag är så jävla nöjd med Winston över det här. Dels för att han tog båda galopperna klockrent. Dels för att han vänstade på min fattning trots att Noa galopperade iväg. Dels för att han när han lyssnar på min skänkel tar höger galopp trots att det skulle vara så mycket lättare för honom att bara falla tillbaka och fatta vänster och rejsa ikapp. Dels för att han orkade hela vägen. Dels för att han inte drog iväg. Dels för att han lyssnade så otroligt sjukt bra!
 
Resten av ridturen var också toppen. Han är så fiiin i ridningen nu att det inte är klokt!
 
Igår var han VÄRLDSBÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0