Nosan

Lina är ju borta så då får jag pyssla alldeles själv med alla stallets hästar. Noa och jag har inte så mycket med varandra att göra. Jag upplever henne som ganska stressad häst och lite slirig sådär så jag har nog svårt att få någon ordning på henne. Det är dock lite "Det är inte henne det är fel på det är mig". För jag är så van Winston som är seg och stabil för det mesta. Noa är lycklig, sprallig, nyfiken och en jätterolig häst att jobba med från marken om man verkligen tar sig tid för hon vill så gärna lära sig och så är hon yber känslig. Så därför fick hon komma ut på en promenad med Baltazar och mig. Det var styltväder men det gick hyfsat att gå på vägarna hemma där. När jag ska öva med en häst från marken så brukar jag börja med en promenad för att de ska stanna när jag stannar och gå när jag går och svänga och springa och så när jag vill. Det gick superbra. Noa var klockren och väldigt lugn trots crossar och skotrar som smattrade runtomkring. Det är tillräckligt bra då att behålla fokuset på vad jag gör och det gjorde hon.
 
Sen övade vi lite skänkelvikningar och piruetter. Hon kan nog bli en riktigt duktig trickhäst just eftersom hon är så arbetsvillig och nyfiken. Så vi var nog ute och grejade i säkert en timme. Mycket av tiden var såklart mystid men med lite övningar här och där.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0