Göra klart lägenheten

Är lite kär i dessa. Vill ha en röd, turkos och vit.
 
Bara för att jag nu bestämt mig för att snåla och spara pengar så har jag fått för mig att jag vill göra klar lägenheten. När jag väl börjar är jag svår att stoppa. Jag har länge varit less på att det är så tomt i vardagsrummet. Jag hade bestämt mig för att inte sätta upp något på väggarna förrän jag köpt ny soffa. Jag tror dock att jag ska ändra på det nu. Det är galet vitt och trist i mitt vardagsrum. Dålig möblering och ja allting är bara fel. Eller det är ok att sitta i men inte så som jag vill ha det. Det är dock dyyyrt att göra om hemma. Men jag har ju faktiskt en "sparad budget" för nya möbler och till lägenheten. Jag låste dock det kontot då jag skaffade häst. Just nu går ändå hästen runt på min "inkomst" så jag kanske skulle kunna öppna det igen. Hmm ja så där står vi nu i den ekonomiska frågan.
 
Nu till HUR ska jag göra?! 
Vad har man på väggarna egentligen. Jag känner att det bästa vore sånna breda hyllor från IKEA så att jag kan ställa olika saker på dom och byta ofta. Jag vill dock ha en fotovägg. Jag skulle vilja ha en stor "träbit" och sen ett neutralt(eller ska jag ha något flashigt?! eller svart?) tyg på och sen sätta fast kort på, som en anslagstavla. Men hur gör man en sån? Vad ska man ha för trämaterial? Jag skulle vilja ha en stor träbit med något jättefint "gulligt" tyg på också, bara som en stor tavla typ ovanför soffan. Det svåraste är ju att få allt att passa ihop. 
 
Dagens uppgift blir till att:
* fixa två stora träbitar, en till ett fotocollage och en som en tygtavla.
* hämta hem min brudkista och ha använda kläder i istället för i den svarta lådan jag nu har framme på golvet.
* kolla på olika tyger, kanske hitta något passande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0