Dagens ridning

Hästarna var lite på tårna idag. Vet inte riktigt varför men Dansa började studsa innan vi ens gått ifrån gården. Winston blir mest rädd för Dansa haha.. Han var så himla duktig idag! Bröt av galoppen 1 gång(det brukar vara 3 gånger per sträcka) men de andra gångerna hade vi verkligen bra fart och flyt. Lyssnade väldigt fort på skänkeln i trav och galopp, sämre i skritt som "vanligt". Han har ett så himla driv och drag ibland i galoppen så jag blir alldeles svag(på ett bra vis). Det är verkligen sjukt roligt att galoppera, jag känner bara "Wiiiihoooo" och så springer vi lite fortare haha.. Det är mest det Dansa behöver träna på också så passen med Lina och Dansa blir mycket galopp och nu ser jag fram emot det. Winston älskar att galoppera, i alla fall i vänster galopp. Höger tycker han nog är för jobbig för han är mycket svagare där. Men idag tog han höger galopp två gånger. Vi galopperade bara 4 längre sträckor så det är inte så att vi är ute och galopperar i en timme. Idag fick vi trava mer än vanligt i början också eftersom Dansa vara så nipprig. En gång studsa hon typ in i Winstons rumpa och det tycker jag kändes skönt för då har hon gjort det och Winston stannade snällt kvar.
 
Så himla mycket enklare när Winston och jag är samspelta så vi kan sakta av och vänta in Dansa när hon bråkat och sen sätta fart på ganska kort bit igen. Det funkade inte för 4 dagar sedan haha.. Så nu hoppas jag att vi bara går framåt från nu. Winston var himla pigg idag också, lite spattig.
 
 
Mys i stallet idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0