Gårdagens stalltid

Igår skulle Dansa till tandläkaren och det är ju typ det värsta jag vet. Hon var dock jätteduktig. Han slipade, drog och fixade i hennes mun så nu hoppas vi att hon är fit for fight för vårens äventyr!
 
Har en tid funderat på att prova Winston på hackamore men har inte funit tillfället. Igår kväll var perfekt för jag frågade Lina om hon ville rida en sväng och då kan jag ju prova allt haha.. Så jag gjorde i ordning Winston med enbart hackamore, alltså ingen sadel. Men så kom jag ut och insåg att jag ville kanske prova ändå. Så jag bestämde mig för att rida till grinden, ja alltså grinden ut från gården. Dock lära jag ju ta mig upp först, klantig som jag är så skulle jag skynda mig så att Lina skulle tycka att jag var snabb för en gångs skull. Så jag står på stubben och lägger över ena benet och då går Winston och samtidigt kommer Lina ut i från stallet och jag?! Jo jag ramlar i backen såklart. Winston stannade och jag låg där på marken. Så det var bara att börja om och när jag precis lagt över benet säger Lina "Han viftar väldigt mycket med huvudet, jag kanske ska rida först ändå utifall han hittar på något!!". Jag har tänkt på det någon gång förut att han gärna rör lite på huvudet då jag hoppat upp barbacka så jag tänkte att jag chansar. Det gick bra, alltså att rida till grinden, tillbaka och till grinden igen :P haha.. Sen hoppade jag av och Lina red till verkstaden. Hon rekommenderade inte att rida ut på hackamore för han svänger knappt och stannar vet vi inte.
 
Anledningen till att jag ville prova var att de som haft honom sa att han gick bäst på hackamore och det upplever inte vi efter en provning. Men det beror kanske på hur man rider och vad man vill ha ut av det. Det är flera saker vi upplever annorlunda så det kan ju vara så att Winston förändrats.
 
Idag tänkte jag en uteritt i min ensamhet. Vi får se hur pigg jag känner mig ikväll efter jobbet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0