Ridtur i snöyran

Idag var jag inte nådigt nervös inför ridturen. Tillbaka till "brottsplatsen" alltså samma väg som där jag och Winston hamnade i konflikt om hur man ska bete sig. Sen att det snöade och blåste gjorde inte saken bättre. Att Lina säger att hon är nervös gjorde det verkligt. Vi skulle ut på våra fina hästar och utmana energin och vädret. När vi väl gått från stallet och Winston känns coollugn och pigg så känner jag mig mycket lugnare och Lina likaså. Vi hoppade upp vid stugan och red iväg. Winston lyssnade mycket bättre på mig denna gång även om han reagerade då Dansa kom nära hans rumpa eller upp bredvid. Han tycker verkligen inte att det är roligt att gå först med Dansa i släptåg men just nu får han acceptera läget. Vi vill inte att Dansa sticker ifrån oss så han får psykbryt och vill hänga på så jag tycker att det känns bäst att ha dom där bakom. Jag slipper även se henne luftacrobatic som jag ibland hör ljuden av.
 
I galoppen idag fick jag tjoa på och kvittra för att Winston skulle vilja gå på. Sista gången kändes dock bäst och jag fick stoppa honom när jag ville. Vi slutar med allting efter Lina och Dansa och då brukar Winston ta saken i egna händer och stanna när han märker att de inte hänger på längre. 
Öva på!
Mer fart i galoppen.
Trava på fortare.
Skritta fortare även om han var duktigare idag och på hemvägen.
 
Detta gjorde vi bra!
Höll galoppen nästan hela vägen sista sträckan.
Gick förbi Dansa tre gånger utan större problem och övertalning(som det vart tidigare).
Det kändes som att det var vi idag, Winston och jag jobbade tillsammans och jag hade mer fokus på att vi skulle klara saker än att Dansa skulle få sin träning.
 
Syftet med våra gemensamma ridturer just nu är att Dansa ska få sin träning. Men jag kände idag att om jag tänker och panikar för att Dansa inte kommer framåt så ger det absolut ingen bra känsla. Och energi och känsla är det som måste funka för att jag ska funka. Så genom att tänka mer på mig och Winston och hur vi ska göra saker så hjälper det i sin tur Dansa mer än om jag tänker på henne.
Ridturen gick så mycket bättre än vad jag kunde ha anat. Tänkte till och med säga åt Lina att hon kanske kunde övertala Frida att rida istället för mig. Men jag vill ju helst rida själv egentligen men min hjärna går bananas och bara vill slippa innan och efter är jag lycklig. Det är så himla jäkla roligt att rida!!
 

Kommentarer
Postat av: lina

Iiiihh vad kul det var! :D

Svar: Ja verkligen!! Iaf i efterhand :P
Hanna

2014-01-12 @ 19:50:27
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0