Tisdag

Det är helt underbart att ha en "normal" vardag igen. Det var en sisådär drygt 3 år sedan jag hade det, alltså ett måndag-fredag jobb. Jag har haft "lyxen" att de senaste åren jobbat mest dygn vilket gör att man jobbar otroligt få tillfällen. Så att jobba på veckodagarna känns som att man jobbar mest hela tiden. Det är liksom tre jobb dagar kvar även denna vecka. Sjukt konstigt. Skulle aldrig vilja ha det i framtiden i det långa loppet i mitt liv. Men som sagt just nu känner jag att det är väldigt skönt att få lite ordning på dagarna och livet.
 
Att jobbet sen är helt underbart med härliga och fina barn gör det helt klart värt det. Det är krävande och så himla roligt och givande.
 
Det som är mest synd är det här med tiden. Känns inte som att jag har någon kvar efter att jag jobbat. Kan bero på att jag är lite sjuk fortfarande. Energin är inte på topp direkt. Men ikväll efter stallet hängde Lina med hit och käka lite tacos så nu har jag goda matlådor hela veckan. Jag vet dock inte om jag får jobba något mer efter imorgon men det är bra att vara förberedd. Det jobbet jag har nu är alltså som timvikarie på en skola/förskola, ingen tillsvidare och ingenting fast utan endast då de behöver mig. Känns helt okej för stunden. Har verkligen känt mig sysslolös och obehövd och det är inte bra för mig.
 
Nu ska jag skynda mig att knopa ihop några inlägg till imorgon. Vet ni?? Äntligen har mitt kilo som jag gått upp försvunnit igen, Yeeaaay!! God natt

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad roligt! :) Jag har alltid tyckt att det varit skönt att jobba mån-fre, men nu när man har häst funkar det inte riktigt..

Svar: Nä visst är det trökigt :/.. Fast jag saknar att vara ledig mycket mer också :P
Hanna

2014-01-29 @ 07:26:27
URL: http://lindabj.blogg.se
Postat av: sanna

grattis till det där envisa kilot:)

Svar: Men tack :)!
Hanna

2014-01-29 @ 08:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0