Vilodag

Idag är gymmet stängt och det känns kanon för mina slitna ben. Igår när vi travade tappade jag kraften i låren helt lite nu och då. Ganska sjukt att en halvtimme om dagen kan ta så mycket. Men det är bara 2 veckor kvar nu. Hästen vilar också idag. Han har bara gått 3 dagar denna vecka. Det känns som att jag har ridit mer. Lina skulle fixa stallet idag så jag är helt ledig från allt.
 
Baltazar har kommit hem igen. Gud så okompliserat det är att inte ha hund. Som igår då kunde jag gå upp, äta lite utan att ha klätt på mig och sen åka direkt till gymmet. Hem duscha och sen till stallet och sen hem duscha och sen på middag. En vanlig dag skulle ha blitt gå upp, gå ut i typ 30-40 minuter, glömma att äta, byta om, skjutsa Baltazar till hundvakt, skynda till gymmet, hämta Baltazar, hem, gå en sväng med Baltazar innan en snabb dusch, låta Baltazar springa av sig lite ute, åka till stallet, åka hem duscha, ut med Baltazar en längre runda innan vi skulle iväg på middagen. Tur att han väger upp allting med att alltid finnas här och vara den fina hunden han är!
 
Vad gör ni en helt ledig dag?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Vintertid om det finns snö: Tar med ungarna till skridskobanan, skidspåret eller pulkabacken.
Om det inte finns snö: åker med ungarna till ett lekland eller museum.
Sommartid om det är fint väder: Tar med ungarna ner till sjön och badar eller fiskar.
Om det är dåligare väder utan regn: tar med ungarna och strövar i skogen eller städar hemma.
Om det är regn då tar jag med ungarna ut och hoppar i vattenpussarna.

Svar: Gud vad du är duktig med dina barn:)! När slänger du dig i soffan och gör ingenting alls? :P
Hanna

2014-01-20 @ 04:49:15
Postat av: Nina

När jag dör..nädå, det hinns också med efter man gjort saker med ungarna. Jag tror inte jag är speciellt duktig med mina barn, vi har kul tillsammans helt enkelt.

Svar: Hahaha.. Jag tror att du är en utmärkt mamma!
Hanna

2014-01-21 @ 02:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0