Winston

Att det är upp och ner med hästar är ju ett faktum. Men just nu är Winston så himla duktig i ridningen. Känns som att han har fått lite mer energi och det är skoj! Men och detta är ett stort men, han har börjat bli lite olydig från marken. Han står mer sällan stilla då jag hoppar upp och vill helt enkelt själv välja när han ska gå och när han ska stå stilla. Vi tränar bort detta just nu men det är sjukt störande, speciellt när jag har lite bråttom eller bara vill att allt ska gå utan problem. Det här är det problemet vi har just nu och det är en petitess i jämförelse motför vad vi har kämpat med. Han är inte pigg från marken i övrigt utan står gärna och sover och hänger hela huvudet på oss människor!
 
Jag tycker att det är bra att ha saker att öva på och saker att öva på har vi i överflöd. Det känns riktigt skönt att slippa ha så mycket "Det här måste vi lära oss" i ridningen och nu börja lära oss mer. Eller mig kanske det ska stå. Det är jag som är mycket av våra problem. Vi har övat på massa saker under den här tiden vi haft ihop. De saker jag är rädd eller tycker är jobbiga nu känns mer okeja för det är ganska skrämmande saker för folk i allmänhet. Tex rida nära tåget.
 
Det enda jag just idag tycker är obehagligt är när Winston blir riktigt stark eller spänd när vi har Dansa med. För om hon springer så kommer jag inte att ha så stor chans att stoppa honom. Men Dansa har aldrig stuckit så mina tankar har fantiserat ihop detta men det är ju absolut inte någonting orimligt. Sen är jag ju rädd för får, kor och allt annat som kan skrämma Winston också men det är inte så att det stoppar oss och det känns befriande.
 

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Det finns ju alltid saker att träna på men det är ju skönt att man märker när det går bättre och bättre :)

Svar: Ja gud ja det finns det. Men det är skönt att det inte känns farligt hela tiden ;)
Hanna

2014-07-16 @ 23:26:36
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0