Linda och Jusse på besök

Winston och jag fick finbesök i stallet idag. Linda är hemma i Herte och "hälsar på" i några veckor så hon tog med sig hästen så vi kunde ut på en ridtur tillsammans. Winston blev lite nyfiken(spänd och gåig) när Jusse kom ur transporten på gården men var sedan helt coollugn. Planen var massa galopp och målet var Badplatsen. Winston kurkade dock efter första galoppen haha han var så trött. Jusse kör lite snabbare galopp än Dansa så vi hängde nästan inte ens med i hans fart. Det var därför inga problem att hålla honom och jag fick mana på istället för att bromsa. Jag lyckades få in en högergalopp i Galoppbacken hemåt, Wihoo. Winston skötte sig perfekt och det var inga som helst problem med någonting. Det var riktigt mysigt och super roligt att få ridsällskap. Lindas syster Jenny var också med och hon agerade fotograf så nu har jag massa fina bilder!!
 
Vi hann inte till Badplatsen utan vi vände vid Hembygdsgården. Vi hade båda lite tidspress då jag skulle till veterinären med kattungen och Lindas hovslagare skulle komma.
 














 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0