Tävlingar

Åhh jag fastnade framför Youtube och massa bruksridningsklipp. Jag tycker att det verkar som en helt perfekt ridning för mig och Winston. Synd att han blitt så fjollig med lite grejer nu bara. Men det är bra lockande att tänka att vi en dag ska tävla i något. Så jäkla synd att han är så stor och därför svår att flytta. Måste försöka lösa det på något sätt. Jag vill ju åka till Växbo och rida också. Där skulle jag lätt kunna bygga upp en Bruksbana och så åka dit och träna någon gång i månaden. 
 
Dansa tävlade dressyr idag och jag tycker att det är så spännande och roligt. Super intressant att få en bedömning också. Läskigt men intressant. Hon var super cool utanför banan och skötte sig exemplariskt, vilket betyder nöjd hästskötare! Väl inne på banan insåg hon att hon kunde göra lite som hon ville i och med att Lina varken inte spöt och sen allas ögon på sig(Lina är verkligen inte den som är hård fysiskt på Dansa i vanliga fall men ibland kan en dutt på rumpan med spöt shapea up Dansa så hon skärper sig och fokucerar igen. Sen så ska man tydligen knappt använda skänklarna i dressyr, "det ska se ut som att man bara sitter där" sa Lina och då vill man ju knappast säga åt en gång på skarpen med skänkeln heller). Så Dansa tjurade runt lite och gjorde inte det hon skulle första vändan. Andra vändan var hon super duktig. Mycket kvickare i steget och gjorde hela programmet! Stolt hästskötare!! Lina var grym idag, fatta att gå in efter en ganska skruttig första runda och besviken på en liten vrånghög till häst som bara passar på att fjanta sig när de var inne på den banan för på framridningsbanan var hon urfin och duktig. Men att då bara återgå till det som fungerar och sen gå in lugn och bestämd och köra, jag är så impad! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0