30 minuter

Red en snabbis hemmavid idag. Åkte till stallet tidigt för att fixa allt och rida innan Lina skulle komma och vi skulle åka iväg med Dansa. Dock ville hästarna inte alls komma in idag så jag passade på att smörja all utrustning. När de väl kom in borstade jag Winston utanför stallet och sadlade honom sedan med dressyrsadeln. Fy satan vad den var obekväm. Får sträcka på mig som tusan och benen känns dubbelt så långa. Winston gick svinbra idag. Sökte sig neråt och jag var krävande idag. Han lyssnade galet bra på skänklar och var pigg. Lyssnade lite mindre bra på stopp. Vi lyckades inte få någon högergalopp men väl 3 vänstergalopper i högerkurva, YEAY! Förvändgalopp heter det va?! Duktigt häst :P.
 
Jag nöjde mig efter 30 minuter och då skrittade vi och böjde i säkert 20 av dom. Ett riktigt bra pass!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0