Bommar

Igår när jag hoppade upp på Winston blåste det som tusan. Red ett varv vid trekanten och sen hem för det började hagla och blåste så himla mycket. Väl hemma på gården dog vinden helt och vädret blev vindstilla och sol. Jag hoppade upp och red iväg igen. Winston var följsam och väldigt pigg på skänklarna. Vi skrittade runt en stund innan vi travade några sträckor och testade högergaloppfattningar. Ingen högergalopp infann sig.
 
Efter en stund kom Lina gåendes och hade planerat lite bomjobb till oss. Så Winston och jag red över bommar för första gången. Det gick riktigt bra. Jag trodde han skulle tokhoppa över men han gick fint. Innan dess red vi på en stor volt inne på NHplätten vid Vithebre. Mina ben dog efter något varv. Tanken är att vi ska stärka upp höger sidan så mycket att högergaloppen ska börja fungera.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0