Koosday

Älskar våren, solen, luften, lugnet, glädjen.. Som i stallet där kan vi stå ute och mysa i solen, borsta, fixa och göra oss klara. Jag tror att Winston uppskattar det precis lika mycket som jag. Baltazar älskar det! Idag hade jag planerat en ganska hård ridtur bort mot Hårga, tänkte galopp men den går ju sådär. Istället fick jag punktering på bilen så jag blev en timme sen vilket pajja min tidsplan. Så då återgick jag till min första plan som var BRUKSträning, jo sörreni nu ska Winston och jag bli samspelta så att vi kan träna och kanske tävla i Bruksridning. Idag körde vi "Vänd i liten ruta" och "Backa i vinkel". Vändningarna gick bra sålänge jag gjorde dom till vänster. Backningarna gick åt skogen. Alltså vem fan backar ofta? Det är assvårt. Winston är jätteduktig på att backa när jag står på marken och vi kör NH men på ryggen känner jag mig bara elak.
 

Jag har märkt att sadeln jag har på Winston just nu inte ligger så bra längre. 
Jag har tänkt att jag vill ha en bomlös sadel så jag kikar runt lite efter en sån nu. Vet att vissa bara har en sån sadel, jag tänkte att man kanske har en sån och en "vanlig". Men jag vet inte. Ska höra lite med Lina nu när hon är hemma igen också. 

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Åh vilken mysig film och proffsigt ser det ut också med specialeffekter och texter. Hur gör du?
Jag och Linda tävlade bruksridning en gång förr när vi var lite mindre med Snuttan. Det var jättekul! :)

Svar: Jaha!! Jag använder Moviemaker.. skit enkelt.. jag är en missbrukare av effekterna haha..
Ni hade haft någon typ bruksträning i Edsbyn va?! i ridhuset?
Hanna

2014-03-30 @ 22:23:03
URL: http://malinkalin.blogg.se
Postat av: MalinKalin

Sv: Ja fast det var WE men det är lite likt varann.
I vanliga fall när vi galopptränar så blir det ca 10 km men nu fick Millan inte köra lika långt som dom andra hästarna eftersom hon har haft hovböld. Vet inte riktigt hur fort det går. Ganska lugn galopp men när vi körde fartlek förra gången så var vi uppe i 30 km/h som fortast. Men dom här hästarna har ju tävlat SM m.m så dom har ju tränat länge för det här. Skulle inte galoppera 10 km med Thello bara så där. Då är det ju stor risk för skador. Oj det blev en hel novell det här hehe :P

2014-03-31 @ 21:42:01
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0