Måndag

Sitter i min soffa och är färdig med dagens alla "måsten". Ni vet att måsten är sånt som vi själva skapar oss? Folk är ofta gnällig på sina måsten men jag älskar känslan när de är klara. Jag vill gärna meddela att man måste inte laga olika maträtter varje dag, städa 3 gånger i veckan, gå 6 km med hunden varje dag, mocka åt hästen, duscha, söka jobb, jobba, träna, betala räkningar. Det är liksom ALLT annat något du VÄLJER att göra för att du vill vara ren, vill ha städat, vill äta olika rätter, vill ha ström/kanaler/skattad bil/lägenhet/tidningsprenumeration kvar, Vill att din häst ska ha det rent, vill att din hund ska må bra, vill ha ett jobb och få pengar. Ja ni ser man kan skita i allt om man vill, det är prioriteringar. Jag tycker att det är skönt att känna att jag har makten att bestämma över hur mitt liv ska vara. Jag kan välja att skita i allt och få det livet jag då förtjänar men då får jag fan skylla mig själv också.
 
Just nu kämpar jag lite i motvind då det verkar vara ruskigt svårt att få ett bra och intressant jobb och därav får jag prioritera vad jag lägger mina få slantar på. Ibland kan det kännas som ett tråkigt måste att gå en längre runda med hunden men då får jag tänka på vad denna underbara varelse ger mig, då finns det liksom inget att fundera på längre. Men det kan vara bra att påminna sig om att jag väljer faktiskt helt själv hur mitt liv ska vara och hur jag ska må i det jag vill/måste göra. Det är bra mycket lättare att tänka att jag vill göra detta saker för att uppnå ännu bättre mående än att tänka att det är dödstrist och deppa bort 30 minuter av mitt liv.
 
It´s my life och det är det enda jag har!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina du!!!!snart kommer nog ett jobb oxå,kram mamma

2014-03-10 @ 16:52:54
Postat av: Nina

Håller med en del men alla måsten skapar i varje fall inte jag själv, så känner jag..

Snygg du är i håret förresten!!

Svar: Vilka måsten skapar du inte själv? Alltså vilka måsten kan du inte välja bort?
Tack! Bilden är dock från i somras ;)
Hanna

2014-03-11 @ 00:37:29
Postat av: Nina

I princip allt som har med mina barns skola att göra - skolan KRÄVER otroligt mycket vilket blir till måsten och dessa är inte skapade av mig själv.

2014-03-12 @ 00:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0