Söndagsuppdrag

Har fått en ny söndagssysselsättning. Som att inte mina söndagar är fullsmockade ändå. Detta är dock för en person som vill ha hjälp med sin kost. Han jobbar borta under veckorna och vill äta börja äta LCHF. Så nu har vi kommit överens om att jag lagar 6-8 matlådor varje söndag. Tänkte att det kan vara roligt som ett återkommande tema här på bloggen också. Jag började med att handla..
ca 250 kr.
Detta är allt han ska äta på 3-4 dagar. Frukost består av ägg, stekta eller kokta. Som snacks finns små ostar och lufttorkad skinka.

I denna veckas lådor finns Curry köttfärsgojs och Lax med pesto och kokossås.
 
Laxen gör jag såhär:
Laxfileér i ugn med en tsk pesto på varje. Lite grönsaker jag tog ekologisk broccoli, ekologisk squash, ekologiska gröna bönor. I samma form, klicka lite smör, 200 grader i 30 minuter, Klart!
Sås: 1 burk kokosmjölk 1 msk pesto, chili, salt. Koka ca 15-20 minuter tills den tjocknat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Laxen ser supergod ut! Vad ska han äta resten av veckan då?

Svar: Det var den :) Jag snodde till mig två matlådor haha.. Resten av veckan är han hemma och får då laga sin mat själv ;).
Hanna

2014-03-02 @ 21:31:31
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0