Pizza på plåt

Jag gjorde en pizza av ena plåten ostbröd och det blev kalasgott så här är receptet. Jo det är ju så att jag gör ostbröd på plåt nu istället för i runda pluttar, varför? För att det går så himlans lätt och är nästan inget kladd.
 
Stor ostbrödssats:
1 kg riven ost
12 ekologiska ägg
1 dl majonäs
1 dl fiberhusk
2 msk bakpulver eller bikarbonat
1 msk salt
 
Blanda alla ingredienser, jag brukar ta allt utom osten och röra runt och sen vända i osten. Det tycker jag går lättast. Platta ut på 2 plåtar och in i ugn(en i taget) i ca 20-30 minuter i 200 grader. Då är det klart.
 
Så tog jag den ena plåten och gjorde pizza på detta sättet..
Ketchup - Sprutade på hela ytan av brödet och smörade ut med gaffel.
Oregano - Sprinklade över rikligt.
2 pkt Bacon och 5 korvar - Skar/klippte i mindre bitar och stekte innan jag slängde ut dom över bottnen.
2 tomater - Skar i skivor och plutta på.
1 fetaost - Skar i bitar och hade på.
1 rödlök - Strimlade och lade på.
Riven ost - Öste på överallt.
In i ugnen i ca 20 minuter på 200 grader! Klart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0