Inkörning gång 2

Idag gick det om det går ännu bättre än sist. Winston var väldigt pigg när jag tog ut honom från stallet så jag beslutade mig för att rida en kort sväng för att coola ner honom. Hästarna i hagen brallade runt och Winston steppade fram men lugnade sig och trampade på i en fartig skritt resten av ridturen som var runt på vägarna hemma. När jag såg att Linda kom åkande vände vi och travade hemåt. Jag red barbacka även idag och det kändes bra trots att W var som han var.
 
Så selade vi på och satte fast skaklarna på en gång. Sen gick vi och det är så himla härligt att se Winston i den här situationen. Det ser ut som att han trivs! Vi gick till åkern på andra sidan vägen och trots allt oljud det blev på sfalten reagerade inte W det minsta. Väl på åkern gick vi som en åtta runt skogsdungen och sedan runt ner på Rådjursåkern. Ett gång åt varje håll. Winston hade en väldig fart i skritten idag och verkade tycka att livet var latjolajbans! Vi provade att trava också, bara för att vi kunde. Wiiiihooo vad det här är skoj!!
 
Lösträning efter passet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0