Morning at the stable

Vilken morgon! Jag gillar ju skarpt mina mornar i stallet, det är bara galet jobbigt att at mig upp ur sängen. Imorse vaknade jag av två galna kattungar som rejsade järnet upp och ner ur sängen och hoppade och skuttade överallt. Crazy cats.
 
Hoppade upp och åkte och hämtade Baltazar hos mormor innan jag åkte vidare till stallet. Winston var kvar inne så jag pysslade massor med honom. Fixade med hovarna och allt sånt som är ganska tråkigt men som måste göras. Sen red vi iväg och vilken härlig ridtur vi hade! Det har ju varit helt ljuvligt väder idag och det spelar verkligen in på känslan. Winston var pigg och ville antingen springa på eller gå skitsakta men det gjorde liksopm ingenting. Jag kände på sitben, balans, kollade om jag kunde släppa tyglarna. Jo men han är bra duktig hästen! Det var såå himla mysigt att skrota runt ute på E bland folk som var ute och gick och solen som sken.
Vi travade massor, för jag måste få mer styrka i benen så jag orkar längre sträckor med kontroll. Sen galopperade vi sista rakan. Vänster dit och höger hem. Klockren galopp och fattningar.
 
Winston blev rädd för sin egen skugga när vi kom i en sväng haha.. knäppa häst..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0