Landat lite

Efter domen hos veterinären kände jag att det var kört. Jag har grinat och grinat för att jag sett att det kommer sluta med att jag måste ta ett beslut att avliva Baltazar. Hur ska man kunna döda den som man delar sitt liv med varje dag? Hur tar man ett sånt beslut? Jag vet verkligen inte hur det ska gå till. Om jag såg att ett djur led hela tiden och hade ont så skulle det vara ett otroligt tufft beslut men ändå kanske se att det är det bästa för djuret. Baltazar haltar då han är med mig och rör sig mycket. När han har varit i Växbo är han mycket bättre och haltar knappt. Sen vi var till veterinären har han knappt haltat alls eftersom jag då drog ner på promenader och han lyfts in och ur bilar och i trappor. Det är pyssligt. Men han är överlycklig i alla fall och sprallig och nära och levande...
 
Ja det är ett helvete det här med att ha djur. Himmel och helvete. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0